Avatar

Kurvehvin, årsag fundet..

af Futfar, Kajerød, 6/6 2018, 15:49 (2123 dage siden) @ Futfar

Ja, jeg måtte jo gå den tunge gang til "lydfabrikanten" Danske Lok Sounds. Og det gav så pote:-P.
At læsere på dette forum ikke kunne komme med et løsningsforslag, er helt forståeligt, men vi fik da lidt spøg og skæmt, og lidt alvor, ud af tråden, og tak for det;-).

Dekoderen er indstillet til at modtage signaler fra 4 detektorer, 2 på hver bogie, der så indkobler lyden af kurvehvin ved langsom - rangerhastighed - kørsel, men kun gennem kurver, aldrig på lige strækninger... De 4 detektorer består af 4 små magneter, og hvis disse er forkert monteret fra fabrikken, opstår nævnte fejl :-D. Hvem f..... skulle vide det??? Ja, det kunne DLS så godt ;-). Nu sender han så et detaljeret foto af hvordan de skal sidde, og han mente bestemt at det var noget jeg sagtens selv kunne rette op på. (Bare han nu ikke har for stor tiltro til mine fattige evner).

Jeg er således, endnu en gang, blevet imponeret over hvad digitaliseringen af modeltog egentlig kan præstere, især i betragtning af hvor lidt det hele fylder.

Når/hvis det går som det skal, vender jeg tilbage med resultatet ;-).

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak