Avatar

D-maskine mystik

af Futfar, Kajerød, 25/5 2018, 15:34 (2135 dage siden) @ Søren Johannessen

Jeg har til gengæld ingen erfaring med Intellibox, men tallene ligner simpelthen CV-værdierne, og de indeholder ikke rigtig nogle overraskelser, i f t det jeg har forventet og indstillet.

Det er muligt at tallene ligner CV-værdier, men det tvivler jeg stærkt på at det er. Efter min opfattelse er de opgivne aflæste tal, blot en række analoge tal som vil svare til en numerisk talskala på en analog transformator, som så her afsættes i dekoderen som stigende/faldende værdier. Men jeg er langt fra sikker på at det forholder sig som jeg tror :-P.

Reset af dekoderen har jeg prøvet flere gange, og standard-værdierne bliver indlæst (i h t manual) som de skal, men det hjælper ikke.

Jeg går ud fra at dit reset af dekoderen er sket ved at du har brugt CV 8 og værdien 8.

Måske dekoderen er defekt i udgangstrinet, men jeg har desværre ingen anden i 21-benet udgave (NEM660) jeg kan teste med.

Det er min helt klare opfattelse, at en dekoder der har et afbrændt udgangstrin, slet ikke virker..

Eller motoren er en forkert type, selv om den ser plausibel ud (mærket "Mashima DC 12V").
Har aldrig oplevet at en sådan skulle kunne "brænde delvis af", således at dens omdrejningstal skulle falde til det halve, men man kan jo blive klogere?

Det er næppe heller her der fejl på dit system, for jeg tror ikke at en motor af nævnte type, vil kunne opføre sig som det du beskriver...

Den har en DC-modstand på 55-60 ohm.

Hvilket så heller ikke siger mig noget. Jeg tror du må gå den tunge gang til lommerne og anskaffe dig en ny dekoder, som du nok gør klogt i at få afprøvet/indstillet hos din togpusher:-(, men så dyr er en ny Lokpilot jo heller ikke ;-) ;-). Held og lykke med "projektet"...

Mvh
Søren

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

På sporet af 2013

På sporet af 2013
Pris 198 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak