Esso tankstation i Sorø - lige til modelbanen, her i Køng

af Steff, 1/5 2018, 19:07 (2181 dage siden) @ Tommy Flauensgaard

Go´aften til alle

Da jeg ført så denne tråd kom jeg i tanker om, at jeg for nok lidt over 10-12 år siden fotograferede en nedlagt benzinstation på landevejen fra Næstved og til Vordingborg, nærmere betegnet i Køng. Og når jeg ser på luftfoto (KRAK), ligger den der tilsyneladende stadig. Men som dengang jeg fotograferede den nok med anden anvendelse.
For mig er dette en typisk benzinstation fra slutningen af 1950´erne og i hvert tilfælde 1960´erne. Der var mange af disse stationer, både selskabs- som forhandlerejet med dette typiske afrundede hjørne.
Jeg mener at sokkel og vinduesrammer var røde, men ikke sikker. Men her altså et forlæg til modelbanen.


Foto: Steffen Dresler, copyright.
[image]

Foto: Steffen Dresler, copyright.
[image]

Med venlig hilsen

Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Nye jernbanestationer på Roskildebanen

Nye jernbanestationer på Roskildebanen
Pris 110 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak